کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



هرگز بدون خلافت نمی‌توانید امریکا را نابود کنید

محمود احمدی‌نژاد روز جمعه در ادامه سفرش به مالزی، در نماز جمعه شرکت کرد. احمدی‌نژاد این روز‌ها به علت نوشتن نامه ناصحانه به جرج بوش کانون توجهات است. هر چند خبرنگاران به او به چشم یک منبع خبری متحرک نگاه می‌کنند. به عنوان یک مسلمان هم در نماز جمعه شرکت کرد. از اخبار صدا و سیما این خبر را می‌دیدم. برایم جالب بود نوع برخورد مسلمانان مالزی که بیشتر اهل تسنن هستند. چه در دانشگاه و چه در نماز جمعه. آن افرادی که صدا و سیما از آن‌ها به عنوان طرفداران رئیس‌جمهور ایران نام می‌برد. جالب بود که دستشان را از بین نرده‌های در رد می‌کردند تا بلکه با احمدی‌نژاد دست بدهند. اما دو نکته برایم جالب بود.
اول آن که این نماز جمعه در جاکارتا برگزار شده بود یا کوالالامپور. چون خبرگزاری‌ها یک خبر را به دو نوع متفاوت مخابره کردند. ایسنا و فارس‌نیوز آن را جاکارتا اعلام کرده اند و مهرنیوز همان عکس‌ها را به نام کوالالامپور منتشر کرده اند. پیدا کنید پرتقال فروش را.

دومین نکته بسیار جالب تر است. اتحاد بین ادیان جز آمال و آرزوهاست. اما رویایی‌تر آن است که فرقه‌های یک مذهب با هم متحد باشند. اتحاد شیعه و سنی مانند اتحاد اقلیت و اکثریت می‌تواند منشا خیر باشد. از ماجراهای تفرقه افکنانه حتما زیاد شنیده‌اید. اما در اخبار تلوزیون دیدم که مردی در نماز جمعه(کوالالامپور یا جاکارتا) نوشته‌ای در دست جلوی احمدی‌نژاد ایستاده و احمدی‌نژاد هم برایش دست تکان می‌دهد. کمی دقت کردم به پلاکاردی که دست آن مرد بود و بالای سرش گرفته بود. مشابهش دست چند نفر دیگر هم بود. تنها توانستم آخرین کلمه‌اش که خلافت(khilafah) بود بخوانم. با جستجو در اینترنت آن عکس را پیدا کردم. آن افراد پلاکارد به دست نه تنها از دوستداران احمدی‌نژاد نبودند، بلکه حرفشان چیز دیگری بود.



MR AHMADINEJAD, YOU WILL NEVER DISTROY USA WITHOUT KHILAFAH.
آقای احمدی‌نژاد، شما هرگز بدون خلافت نمی‌توانید امریکا را نابود کنید
.

یااین عکس (پسری که در گوشه راست تصوی پلاکارد دارد)که می‌گوید:
MR AHMADINEJAD, LETS STRUGLE FOR CHALIPHAT AND DISTROY SATANIC USA.
برخلاف ادعای ایسنا که این‌ها را طرفداران احمدی‌نژاد و مخالف جرج بوش دانسته، آن‌ها اهل تسنن هستند که احمدی‌نژاد را نصیحت می کنند. هدف بزرگی چون نابودی امریکا هم باعث نشد تا این عده دست از تعصبات فرقه‌ای دست بردارند. جالب‌تر سطح سواد انگلیسی بین دولتمردان ایران و با تاسف بیشتر روزنامه‌نگاران است.
باز جای شکرش باقیست که به روشی دموکراتیک امر به معروف کردند.

گزارش تصویری ایسنا
گزارش تصویری مهر نیوز
گزارش تصویری فارس نیوز

| هادی | 1:49 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.