کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



سازمان ملی جوانان در دولت احمدی نژاد

یکی از دستاورد‌های مهم خاتمی در دوره ریاست جمهوریش، راه اندازی نهاد‌های مدنی بود. مانند اصل شوا‌های قانون اساسی که در دوره خاتمی اجرا شد. و دیگری هم راه اندازی تشکل‌های غیر دولتی یا همان ngo ها. تشکل‌های غیر دولتی معمولا زیر نظر دو نهاد هستند. یکی وزارت کشور و دیگری سازمان ملی جوانان. رویکرد احمدی نژاد به این دو نشان دهنده بینش او نسبت به سازمان‌های غیر دولتی است. هر چند حامیانش ngo ها را غربی و عامل نفوذ دشمن می‌دانند اما پور محمدی وزیر کشور در یکی از مصاحبه‌هایش اشاره ای گذرا به تشکل‌های غیر دولتی داشت. هر چند محافظه کارانی همچون افروغ و نادران که از آبادگران مجلس هستند با او مخالفت کردند و به گفته خودشان از عرصه عمومی با وجود چنین وزیری با نگرش اطلاعاتی نگرانند.
اما در این بین بیشترین ارتباط غیر سیاسی را سازمان ملی جوانان با تشکل‌ها دارد. این سازمان در دفاتر استانی خود معمولا با استانداری‌ها ارتباطی نزدیک دارند و اختیار صدور مجوز را در این حوزه دارند. انتخاب احمدی نژاد در این سازمان باز هم یک روحانی بود. حجت الاسلام حاج علی اکبری نامی بود که از متن حکم انتصاب شنیده می شد. اما سوابق علی اکبری چیست؟

حجت الاسلام حاج علی اکبری این روز‌ها در راس سازمانی قرار گرفته است که پیش از او رحیم عبادی و میرباقری ریاستش را برعهده داشتند. رحیم عبادی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بود . ظاهرا احمدی نِاد که در بیشتر انتخاب‌های وزارتش ساختار شکنی کرده بود و از نیرو‌های بعضا بی‌تجربه یا کم تجربه استفاده کرده بود، این بار رضایت داد تا حداقل فردی را به این مسئولیت بگمارد که هم مطمئن باشد و هم با کار با جوانا آشنا. در عین حال دغدغه او را رفع سازد چون نه توانایی مبارزه مستقیم با تشکل‌های غیردولتی را دارد و نه می تواند آن‌ها را به حال خود رها کند.
رئیس جدید سازمان ملی جوانان هم از صادرات وزارت آموزش و پرورش است. جالب این جاست که آموزش ژرورش خود بزرگتری محل تولید مدیر در ایران است و بیشترین مامور را در وزارخانه‌خای دیگر دارد، اما احمدی نژاد در اولین انتخاب خود برای وزارت آموزش پرورش کسی را معرفی کرد که پانزده سال پیش از آموزشو پرورش بازنشسته شده بود و از آن به بعد در ارشاد و صدا و سیما خدمت کرده بود. و اما آقای علی اکبری. ایشان نماینده رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان بود. شاید او را در تلویزیون ایران هم دیده باشید. در ماه رمضان هنگام سحر بعد از اذان در صدا و سیما از شبکه اول سخنرانی می‌کردند. در زمان تهیه لیست وزرا از طرف احمدی نژاد، شایعه وزارت حاج علی‌اکبری شنیده می‌شد.به هر حال می توان خوشبین بود که حداقل رئیس جدید در امر جوانان چند سالی تجربه دارد.
شاید در این وانفسای انقلابی‌گری و بی‌تجربگی ، این بهترین انتخاب احمدی نژاد باشد. باید با صبر انتظار دید که آیا علی‌اکبری در سر سودای هیئتی کردن ngo ها را دارد یا خیر.

| هادی | 1:21 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.