کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



فیلترینگ مضاعف


اگر خواننده این وبلاگ باشید، حتما قالب آن برای شما آشناست. ستون سمت راست قالب وبلاگم، از بالا به ترتیب شامل عکس‌ها، لینک مطالب قبلی، لینک دوستان و یک سری لینک‌های دیگر است. عکس‌ها هم یکی ثابت است و یکی هم مناسبتی مثل تبلیغ وبلاگ خداحافظ خاتمی. عکس ثابت وبلاگم، مجسمه ای است با بک گراند سیاه. مجسمه ای که جنسش به چوب یا چیزی هم رنگ آن شبیه است و دستش را ستون سرش کرده. این عکس را بنا به دلایلی در قالب وبلاگ گذاشتم.
چند روزی بود که این تصاویر در وبلاگم دیده نمی شد و به جایش همان مربع سفید معروف که ضربدری قرمز رنگ در آن نشسته نمایش داده می شد. گفتم شاید از مزایای سرعت حلزونی اینترنت اینجا باشد. اما دیدم همچنان ادامه دارد. تا اینکه گفتم سری به سایت میزبان این عکس‌ها بزنم. عکس‌هایم را معمولا در sharemation آپلود می کنم. اما وقتی خواستم وارد سایت بشم دیدم سایت را فیلتر کرده اند. سایت شرمیشن که یک فضای رایگان و خصوصی آپلود فایل‌ها است(بر خلاف فلیکر که قابلیت عمومی شدن هم دارد.) فیلتر شد. نمی دانم چه منطقی می تواند این محدودیت را توجیه کند. نمی دان کجا خواندم که ممکن است بلاگ رولینگ هم فیلتر شود. حتما از بلاگ رولینگتان، صفحه ادیت لینک یک نسخه سیو کنید.الان دیدم که سایت مکرو ‌مدیا هم فیلتر شد.
از شش روز پیش بود که متوجه موج جدید فیلترینگ سایت‌ها شدم. بسیاری پروکسی ها و آنتی‌فیلتر‌ها هم از کار افتاده بودند. اما به هر حال با کمی تلاش می‌شد آن‌را دور زد و به ریش آن‌ها یعنی سانسور‌چی‌ها خندید. لذتی دارد با چند کلیک به ظاهر ساده نرم‌افزار‌هایی که قیمتشان قابل تصور نیستند را دور زد. اما جالب این بود که در تست‌هایی که از فیلتر‌شکن‌ها گرفتم متوجه شدم بعضی از سایت‌ها حتی با استفاده از این آنتی‌فیلتر‌ها هم غیر قابل دسترسی‌اند. مثل گویا نیوز. در یک زمان یک فیلتر شکن می تواند سایتی پورنو را باز کند اما با تایپ آدرس گویا‌نیوز با پیغام معروف "مشترک گرامی .... " مواجه می شدم.فکر می کنمک با یک سیستم فیلترینگ مضاعف مواجه هستیم.آدرس جدید گویا نیوز راه حل ساده تری بود. چند تا فیلتر شکن اینجا معرفی می‌کنم. شاید به دردتان بخورد. این فیلتر‌شکن ایرانی یک گروه در یاهو دارد که فیلتر‌‌شکن‌ها و پراکسی‌های مختلف را هر چند وقت یک بار آپدیت می‌کند و به میل شما می‌فرستد. پیشنهاد می‌کنم حتما عضو گروه بشید تا از مزایایش استفاده کنید.
ایمیل : jonamoos@yahoo.com
http://mamana.my13k.com
http://jonam02.itprx.com/

پ.ن.: لعنت به همه فیلتر کنندگان علیهم اجمعین. الان رفتم وبلاگ رو پینگ کنم دیدم بلاگ رولینگ هم فیلتر شده. نداستات هم قبلا فیلتر شده بود. نکنه چند روز دیگه بلاگر هم فیلتر بشه؟ یه فکری بکنیم برای این وضع.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

| هادی | 8:33 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.