کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



سلام جام جهانی

ایران به جام جهانی رفت. برای سومین بار . وقتی جلوی تلویزیون نشستیم ساعت هفت بود و نفهمیدیم کی ساعت نه شد. نیمه اول همه اش اعصاب خورد کن و نیمه دوم حداقل با یک گل جبران شد. حتما گزارش بازی رو دیده اید یا شنیدید ولی از بازی زیبا تر جشن بعدش بود.
بازی که تموم شد سریعا به میدون اصلی شهرمون رفتم و وسایلم رو تو ستاد گذاشتم . کم کم جمعیت میومدن. بدون هیچ قرار یا هماهنگی قبلی . صدای بوق ماشین ها زیادتر و زیادتر می شد. فعلا جمعیت فقط سر و صدا می کردند تا اینکه نفهمیدم یک آن این همه جوان از کجا ریختنی تو میدون و فاصله بین دو تا میدون اصلی شهر رو چند بار دویدند با پرچم. کاروان های شادی راه افتاده بود. این جمعیت که توسط ماشین های مردم پشتیبانی می شد چند بار تو خیابون دویدند.دیگه حسابی شلوغ شده بود. راه بندون اساسی کاملا شهر رو قفل کرده بود.البته خانوم ها کنا روایساده بودن و نگاه می کردند. مامورهای نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی لبخند به لب تحمل می کردند و بیشتر تماشاچی بودند. کم کم به این مراسم حرکات موزون و ناموزون هم اضافه شد. شاید دیگه در طول عمر شریفمون نتونیم یه همچین صحنه ههایی رو ببینیم. دو پسری که جلوی شهرداری برک(املاش رو نمی دونم) می رقصیدند حسابی تشویق شدند. ماشین ها دو طرف پل اصلی شهر رو بستند و رو پل پر آدم بود. به گونه های متفاوت و سبک های مختلف می رقصیدند و شادی خودشون رو نشون می دادند. پلیسها هم البته فقط نگاه می کردند. دیگه به اندازه چند برابر راهپیمایی 22بهمن شلوغ شده بود. گاهی اوقات شعار هایی هم می دادند در حمایت از تیم ملی. یکی از روحانیون منطقه هم اومده بود. وقتی ماشینش سر میدون وسط جمعیت گیر کرده بود بچه ها دورش جمع شدند و چند دقیقه ای ماشین حاج آقا رو مثل گهواره تکون دادند.اونم حالش رو برد از نزدیکی مردم با خودش. فرماندار شهر و چند نفر دیگه از مسئولین هم اومده بودند. اونا هم نگاه می کردند. البته تو قسمت خلوت میدون. بعضی از ماشین هایی که جوان ها توش بودن وقتی رد می شدن از جلو فرماندار داد می زدند: فرماندار دوستت داریم.
از ستاد های انتخاباتی هم ستاد هاشمی و ستاد ما که دکتر معین باشه باز بود. ما هم چند بسته شکلات گرفته بودیم بین مردم توزیع می کردیم. مردم هم مهربانانه تشکر می کردند. کمتر از بین جمعیت پرشور شعار انتخاباتی شنیده می شد در واقع اصلا شنیده نمی شد. همه به فکر جشن و شادی بودند.
این مراسم خودجوش بدون هیچ برنامه ریزی و مدیریتی تا ساعت دوازده و نیم ادامه داشت یعنی من تا اون موقع تو شهر بودم. مسئولینی هم که اومده بودند رفتن لالا. ولی مردم همیشه در صحنه حاضر نبودن برند خونه هاشون. برای همین نیروی انتظامی یک کمی ماسک مهربانانه اش رو گذاشت کنار و مردم رو به خونه ها فرستاد. دیگه از بقیه اش هم خبر ندارم.
یک پیروزی دیگه. عده ای از زنان ایرانی توانستند وارد ورزشگاه آزادی بشوند و فوتبال رو تماشا کنند. واقعا به همشون تبریک می گم.(پرستو، شادی صدر،معصومه، ساناز و بقیه )عکس هاش رو ببینید(1-2). متاسفانه پای خانم عباسقلی زاده در این ماجرا شکست. تمیدوارم حالشون زودتر خوب بشه.(یک پای شکسته هزینه این کار بود.)
اینمهم عکس های تماشای فوتبال با بچه های نسیمعکس های شادی مردم رو حتما ببینید.
پیام تبریک دکتر معین به مناسبت ورود ایران به جام جهانی

| هادی | 10:20 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.