کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



من کجای جهان ایستاده ام؟*

صبح از خواب بیدار میشم.دست و صورت را می شورم با صابون خوش بوی خارجی(هرمارکی که دوست دارید). با خمیر دندان سیگنال و مسواک سنت حسنه نبوی را که تا حد وجوب تاکید شده ، انجام می دم. پنیر سفید خارجی (مثلا دانمارکی) و چای سیلان صبحانه من رو تشکیل می دهند.وقتی لیوان چای را سر می کشم با لقمه ای در دهان، نگاهی به کف لیوان می اندازم که نوشته شده (MADE IN FRANCE). بنا به عادت معهود کامپیوتر را روشن می کنم. اگر پولی دستم بود حتما این مانیتور(FLATRON) را عوض می کردم و یک (LCD) ال جی می خریدم. بعد از صدای گوش نواز مودم جنیوس به اینترنت وصل می شوم.راستی شنیده اید که هاستینگ خیلی از سایت های ایرانی در امریکاست؟
لباسم را می پوشم(دیگر نمی گویم که بیشتر لباس ها مارک خارجی دارند و اگر هم وطنی باشند خود را به کوچه علی چپ می زنند.) به دانشگاه می رم.تابلو های تبلیغاتی در مسیریک ساعته خانه تا دانشگاه مثل قارچ سبز می شوند و هر کدام تبلیغی دارند.تکنو کیت ، تکنو گاز، ال جی در محصولات مختلف و چند تای دیگر.
در کلاس درس از استاد محترم تقاضای معرفی منابع دارم که با سرانگشت تدبیر این مشکل را حل می فرمایند." رفرنس فارسی در این زمینه نداریم".
بین کلاس درس با دوستان جمع می شویم. صحبت از آخرین مدل های گوشی موبایل است.یکی سنگ سامسونگ را به سینه می زند، دیگری به ال جی پز می دهد و یکی هم زیر علم نوکیا سینه می زند.
سوار میاشین می شوم تا به خانه بروم.راننده از گران شدن میوه شاکی است بحث گرانی را به لوازم و قطعات ماشینش می رساند. از لاستیک بریجستونش راضی است ولی حسابی بالاش پول رفته است. ظاهرا گرانی بعد از عید ربطی به بنزین ندارد. موقع پیاده شدن هم صد تومان بیشتر از کرایه قبل از عید سلفیدم تا علت آن همه صغری کبری چیدن را بهتر درک کنم.
پای صحبت یکی از میانسال های فامیل می نشینم.با حسرت از دهه شصت نقل می کند برایمان. از باب مطایبه می گوید آن زمان بعضی ها چنان با صلابت مرگ بر امریکا می گفتند که بیا و ببین. مشت های گره کرده برخواسته از خشمی که از آستین اورکت های امریکایی بیرون می آمد و بر دهان جهانخوار می نشست.
در خانه صحبت خریدن یک یخچال جدید است. یخچال قبلی به لقاءالله پیوست.یکی می گوید بهتر است یخچال با مارک معروف خارجی بخرید. آن دیگری هم به سنت آنگلوساکسون می گوید"I am not rich to buy cheap things".بعد هم از ماجرای یخچالی می گوید که بعد از خرید به خانه اش که در طبقه سوم است می برد و متوجه می شود که این یخچال صفر کیلومتر خراب است . در این حین نگاهم به گل مصنوعی روی میز می افتد . خوب که برانداز می کنم می بینم در گوشه ای نوشته شده(MADE IN INDONASIA).
نگاهی به اطرافم می کنم. خود را در هجوم مارک ها و اسم هایی غریبه که آشنا می نمایانند می بینم.چقدر دچار کمبود MADE IN IRAN)) هستم.

*کلیه اسامی شرکت ها بدون نیت تبلیغ انتخاب شده و بنا به نظر خواننده قابل تغییر است.

| هادی | 8:54 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.