کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



گرما و دود

چند روزی به اجبار از وبلاگ نویسی به دور بودم. مشکلات کامپیوترم چنین پیش رفت که نتوانم مطلب دندان‌گیری بنویسم.
در این مدت دو بار هم در کافی‌نت نشستم و با تمام مشکلاتش مطلبی آماده کردم که درست سر بزنگاه برق رفت و مطلبی که به حافظه نسپرده بودم از بین رفت. دو بار پشت سر هم این موضوع تکرار شد. تا اینکه عطایش را به لقایش بخشیدم و به مطالب آماده تن دادم. این روزها به علت گرمای شدید مصرف برق بسیار زیاد شده است. بیشتر خانه ها هم از وسایل برودتی مانند کولر، چیلر و امثال آن استفاده می کنند که آن هم چند برابر به میزان معمول مصرف می افزاید. یک کولر کوچک دو کیلو‌وات برق مصرف می کند. لوازم برقی دیگر مانند لامپ مهتابی چهل وات، اتو دستی یک و نیم کیلو‌وات و تلویزیون دویست وات برق مصرف می کنند. حال زمانی که کولر استارت می زند، مصرف کولر هفت برابر افزایش پیدا می کند. این حجم وسیع کشش برق به سمت کولر، باعث چشمک زدن در لامپ‌ها و روشنایی می شود که حتما برخورد داشته اید.
بعضی هم از فرصت استفاده می کنند و به ییلاقات می روند که واقعا با صفا و دیدنی هستند.بهترین راه برای فرار از گرما و شلوغی شهر، پناه بردن به طبیعت است. آرامش و سکوتی که در آن‌جا وجود دارد شاید رویایی باشد برای بسیاری از ما که در گیر این چرخدنده‌های زندگی مانده‌ایم و در حال له شدنیم. این زندگی ماشینی و مثلا مدرن هر لحظه زنجیر‌هایش را چنان بر ما چون کمند افزایش می دهد که به سختی می توان به آن پشت کرد و فارغ از تمام دغدغه ها به خود فکر کرد. خودم بهترین نمونه آن هستم که با فراهم بودن همه امکانات برای رفتن به ییلاق و نفسی تازه کردن، حداکثر دو سه روز بتوانم آنجا دوام بیاورم. پنهان نمی کنم که یکی از همان زنجیر‌ها و قید و بندهایی که گفتم همین وبلاگ است.

* * *

یک توضیح
دوستان عزیز به ویژه روح‌بلاگر عزیز
امیر حسین از وبلاگ وب‌گشت پیشنهاد کرد تا به مناسبت پایان دوره ریاست جمهوری خاتمی یک پست از وبلاگ را با نام خداحافظ خاتمی منتشر کنیم با متن دلخواه. من البته از این طرح اطلاع نداشتم و بدون اطلاع از آن (تقدم یا تاخر را هم نمی دانم.) وبلاگ خداحافظ خاتمی را تاسیس کردم تا آرشیوی از نوشته‌های وبلاگ نویسان باشد. حالا هم این وبلاگ در اختیار شماست. همه دوستان عزیز که مطلبی با موضوع خداحافظ خاتمی می نویسند با ایمیل یا کامنت خبر بدهند تا مطلبشان در وبلاگ خداحافظ خاتمی منتشر بشود.

| هادی | 7:15 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.