کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



چه کنیم با این سه؟

در این یک هفته بعد از انتخابات در موضع جدیدی قرار گرفتیم. اشتیاق قبل از جمعه انتخابات، بهت ناشی از اعلام نتیجه و حالا هم صدای پای فاشیزم .تصمیم گیری در این شرایط بسیار مشکل است ولی به هر روی چند حالت از برخوردهای ما با دور دوم این انتخابات را می نویسم شاید به کارتان بیاید.
1- رای ندهیم: می توان در این انتخابات رای نداد یا آگاهانه و یا جاهلانه. جاهلانه از روی بی تفاوتی یا بی مسئولیتی مانند آنان که رای دادن را اوجب واجبات می دانند و تعبدی با این دست مسائل برخورد می کنند. و یا آگاهانه رای ندهیم. از روی اعتراض و بی اعتمادی. بی اعتماد از خاتمی و وزارت کشورش که به قول کروبی بی خاصیت هستند. او که نمی تواند از رای من و تو دفاع کند و امنیت و سلامت انتخابات را برقرار کند. کار هاشمی در سال هفتاد و شش را یادتان می آید؟ چه طور جلوی تقلب را گرفت؟ نمی دانم رای ندادن و تحریم اثری دارد یا نه . برخی از دوستان که در ستاد دکتر معین فعال بودند به این گزینه توجه دارند که شاید از سرخوردگی و شوک ناشی از نتایج باشد.
2- به احمدی نژاد رای دهیم: باز هم همان دوستان فعال در ستاد می گویند: به احمدی نژاد رای دهیم تا ملت قدر معین و خاتمی را بداند. این هم یک استراتژی است دیگر. ولی دوستان یادشان نرود که این حزب الله اگر سوار شود دیگر پیاده بشو نیستند.اگر قرار باشد چرخش مسالمت آمیز قدرت در انتخابات صورت بگیرد با حضور احمدی نژاد در قدرت، دیگر خواب انتخابات آزاد را با توجه به حامیانش باید ببینیم.در ضمن در صورت رئیس جمهور شدن احمدی نژاد اصلا مشخص نیست که ما چه آینده ای خواهیم داشت. صدای هلهله شان را می شنوید. در ایام انتخابات که حساس است چهار روزنامه را می بندند و کروبی را که عصبانی است در خانه اش محصور می کنند تا بشود دومین منتظری جمهوری اسلامی. رای به احمدی نژاد از روی لج با ملت احمقانه است و ناشی از نپختگی سیاسی . این کار یک انتحار است.در ضمن احمدی نژاد را دست کم نگیرید. الان رای ندادن هم با رای به احمدی نژاد فرقی ندارد.
3- به هاشمی رای دهیم: محتمل ترین گزینه همین شماره است. همه از انتقاداتی که به رفسنجانی دارم و داریم مطلعید. عیوبش را می دانیم نقاط ضعف و قوتش را هم. اما امروز دیگر انتخاب بین بد و بدتر نیست. امروز به خاطر بی تدبیری و حماقت تحریمیان ، رای مان محدود شد بین بدتر و بدترین.نمی خواهم از توانایی ها و ارزش های هاشمی چشم بپوشم ولی شخصا هر کسی در این دور مقابل احمدی نژاد بود به او رای می دادم. حالا چه بهتر که کسی مثل هاشمی جلوی او است.شک نکنید که هاشمی در صورت پیروزی هم کمتر از خاتمی تنش نخواهد داشت. این اجماعی که در حمایت از هاشمی ایجاد شده مفید است البته در تاثیرگذاری اش شک دارم چون اگر قرار بود مفید باشد به داد دکتر معین می رسید. کسانی که دور اول با ناز و غمزه با صندوق رای قهر کردند، امروز با دیدن مرگ به تب راضی شدند و به دریوزگی این و آن افتادند که بیایید به هاشمی رای دهید.
به هر صورت انتخاب من یا اولی و یا سومی خواهد بود. رای من به هاشمی (در صورت وقوع) نه از روی حب او بلکه از روی بغض با احمدی نژاد است. اما نگرانم از این که انتخابات سالم خواهد بود یا نه.تشنگان قدرت را که قرار بود شیفتگان خدمت باشند را می بینید هنوز آب را ندیدیه لباس شنا پوشیدند؟ آیا بنویسیم هاشمی و بخوانیم احمدی نژاد؟

حمایت از هاشمی در مقابل فاشیزم(وبلاگ سخنگاه)

| هادی | 10:40 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.