کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



سه سفر

هجرت و سفر در فرهنگ اسلامي جايگاه ويژه اي دارد.چه آن زمان كه پيامبر از آزار و اذيت مخالفان دين جديد عده اي از مسلمانان را به حبشه نزد پادشاه عادل آن ديار، نجاشي فرستاد تا هم در امان باشند و هم تبليغ دينش را انجام دهند.اين سفر ها و هجرت ها خود نوعي امر به معروف است.اما آيا سفر امام حسين(ع) پايان خوشي داشت؟
1-امام حسين بعد از شهادت برادرش به درخواست كوفيان اعمال حج را نيمه تمام گذاشت و به سوي آنان رفت. حال بر سر اين كه با علم به شهادت در كربلا حركت كرد يا نه مناقشه اي ندارم.او به سمت كربلا رفت تا به گفته خودش دين جدش را اصلاح كند.ديني كه بعد از گذشت شصت سال از هجرت فرزند پيامبر را خارج از دين مي دانست.در واقع امام بين شهادت با عزت و حيات يا مرگ با خفت اولي را برگزيد.(و يا سيوف خزيني)درون مايه اين سفر كه نخستين بخش از پروژه امام بود به اعتراف خود ايشان امر به معروف بوده است.و باقي ماجرا را كه خود مي دانيد.تراژدي عاشورا.
2-سفر دوم سفر اهل بيت امام حسين است.سفر آل الله در اسارت.از كوفه تا شام.كارواني از زنان و كودكان كه مردانشان را با بدن هاي پاره پاره در كربلا جا گذاشتند و فقط سر هاشان را با خود داشتند.زينب (س) به همراه امام سجاد(ع) در اين بخش از سفر وظيفه اي را كه بر دوش حسين(ع) بود به عهده گرفتند.با تمام سختي ها و مرارت ها.مردمي را كه خاندان رسول را به اسارت مي بردند و حتي نمي دانستند اينان كيستند سنگشان مي زدند و آنان را محارب مي پنداشتند.اما اين كاروان عزت نفس خود را حتي در دربار طاغوت زمان هم حفظ كرد(ما رايت الا جميلا).
3-اما قسمت سفر امام حسين (ع) از جنس دو سفر قبلي نيست.سفري است كه مرز هاي زمان و مكان را مي درد و به پيش مي رود.اين كاروان از 1365 سال پيش به راه افتاد .هنوز هم حسين سردار كاروان است و عباس علمدارش.سبعيتي كه يزيديان در كربلا داشتند دل هر آزاده اي را مجذوب مظلوم مي كند.ديگر مرز مذاهب شكسته مي شود و از مسلمان با هر فرقه اي ،مسيحي،يهودي،هندو و ....حسين را مظهر آزادي خواهي مي دانند . كسي كه بر يوغ ذلت گردن ننهاد (هيهات منه الذله).
فردا عاشوراست.
التماس دعا
* * *
چند لينك مفيد
تصاوير حرم حضرت امام حسين (ع)
سايت ثارالله
زندگي نامه تحليلي امام حسين

| هادی | 7:25 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.