کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



مناظره برای انتخابات

هر چه به زمان انتخابات نزذیک می شویم تنور گفت وگو ها داغ تر می شود.مخالفان و موافقان در برابر هم می ایستند و چه فرخنده است که گفت وگو می کنند تا به نتیجه برسند. مناظره تاج زاده و زید آبادی را چند لحظه قبل در روزنامه اقبال خواندم.برایم جالب بود از چند جهت. یکی اینکه به بسیاری از سوالات من که با آن درگیر بودم جواب داد هر چند هنوز هم سوالاتی بی پاسخ در ذهن دارم.دیگر آنکه سازمان ادوار تحکیم وحدت میزبان این نشست بود .چه نهادی بهتر از یک تشکل دانشجویی که عهده دار یک گفت و گوی منطقی و استدلالی بشود. احمد زید آبادی از آن روزنامه نگارانی است که هم زندان کشیده و هم بر نظرش راسخ ایستاده و هم حاضر به مباحثه در مورد عقایدش است. تاج زاده هم یک معاون سیاسی مخلوع که روزنامه های زنجیره ای راستی پشت بند اسمش می گویند که به علت تقلب در انتخابات مجلس ششم محکوم شده ، هم عضو سازمان مجاهدین و هم عضو جبهه مشارکت است . نوشته های او را بسیار موشکافانه و دقیق می دانم که بر پایه تحلیل های ریاضی بنا شده است. بعد از هر انتخاباتی قلم به دست می گیرد و با یک ماشین حساب با کوهی از اعداد و ارقام بر سرت آوار می شود.متخصص جراحی انتخابات . یادم می آید مصاحبه هایی در روزنامه وقایع اتفاقیه داشت در مورد این که چطور در دوم خرداد هفتاد و شش پیروز شدند .البته به گفته خودش پیش بینی هایش هم درست از آب در می آید.
مطمئنم اگر اصلاح طلبان بتوانند مردم را به شرکت در انتخابات قانع کنند نیازی به تبلیغ برای کاندیدای خود ندارند. بهتر است از این دست گفت و گو ها فراوان انجام شود تا چرایی شرکت در انتخابات واضح و روشن شود و عواقب انزوا و بی عملی سیاسی گفته شود. اما در مورد کاندیدای این دو حزب ، دکتر معین در فرصت مناسب سوالاتم را خواهم نوشت.اما یک نکته باید روشن شود که معین در نهایت ادامه دهنده راه خاتمی هست یا نه؟ البته دستاورد های مثبت آقای خاتمی را کتمان نمی کنم ولی فرصت سوزی های این چند ساله بعضا توجیه ناپذیرند.
تفاوت انشقاق در دو جبهه راست و چپ هم داستان خود را دارد. راستی ها حول محور شورای هماهنگی تا کنون بار ها معرفی کاندیدای خود را به تعویق انداخته و حتی ترکیب آن شورا را تغییر داده اند. به دنبال حل مسائل و اختلافات فی ما بین با شیخوخیت هستند و ریش سپیدان را در مقابل سربازانی که می خواهند فرمانده شوند نشانده اند.همه این کار ها تقریبا در خفا و خلوت است. در مقابل اصلاح طلبان که در گفتمانی متضاد جناح راست قرار دارند از گفت گو ، نظر سنجی و اجماع سخن می گویند تا به یک نتیجه واحد برسند. حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
به قول جعفر آقا روزنامه فروش ، که از هر روزنامه سیاسی سیاسی تر است ، وقتی گفتم که این روزنامه اقبال رو تو دید مردم بگذار، به من گفت آقا مردم دیگه اون شور و حال رو ندارن . گذشت اون زمان . الان دیگه تو اصل رای دادن شکه.
باز هم تاکید می کنم بهترین تبلیغ برای اصلاح طلبان ایجاد روحیه موثر بودن رای در تصمیم گیری آینده است و اگر مردم به تاثیر گذار بودن برگه های رای واقف شوند هر چه انتخاب کنند نیک خواهد بود.البته نباید فردای پیروزی را فراموش کرد که باید پاسخ گوی آن قول ها و شعار ها بود. ایجاد یک انگیزه کاذب خطر ناک تر از روبرو شدن با واقعت است.

| هادی | 11:17 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.