کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



نماینده و رئیس مادام العمر

احمد ناطق نوری یکی از آن نمایندگان جالب است.فردی که نماینده دوره های اول تا هفتم مجلس بود و هست.البته در دوره اول بعد از این که برادرش شهید شد در انتخابات میان دوره ای مجلس اول از حوزه نور و محمود آباد انتخاب شد و در مجالس بعدی هم روی صندلی سرخ پارلمان که البته اکنون سبز رنگ شده است ، نشست.احمد ناطق بیش از بیست و چهار سال است که نماینده است و در این سالها با رایی قابل قبول از حوزه اش انتخاب شده که در مقابل خیلی از نمایندگان دیگر که هنوز دو سال از دوران نمایندگیشان نگذشته مردم از رایی که به او داده اند پشیمانند،رکوردی بی نظیر است.البته در مقابل نمایندگان دیگر با جنبه هم هست.نماینده ای را می شناسم که پای نامه هایش می نویسد مهندس فلان نماینده دوره های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی.حالا فرض کنید احمد ناطق نوری بخواهد پای نامه هایش چنین چیزی بنویسد ،فکر نمی کنم چیزی از نامه باقی بماند.
احمد ناطق در سطح حوزه انتخابه نور و محمود آباد هم چندان به مدیران اصلاح طلب گیر نمی دهد بلکه با آنان مدارا می کند ولی با رقیبان خود و کسانی که برای کرسی نمایندگی مجلس دندان تیز کرده اند رحم نمی کند و البته تا به حال نمایندگی این شهر ها از خاندان ناطق نوری بیرون نرفته است.
علی اکبر ناطق نوری برادر احمد هم رئیس مجلس پنجم بود و اکنون مشاور رهبری است و البته رئیس گروه های محافظه کار است که این روزها در تکاپوی به دست آوردن ریاست جمهوری است.البته نه خودش چون تجربه شکست سال هفتاد و شش که با وجود حمایت های همه جانبه شکست خورد او را به تئوری اصلح نامقبول و صالح مقبول رساند تا به عنوان صحنه گران پشت پرده محافظه کاران ،این بار رئیس جمهور نشود ،بلکه رئیس جمهور تعیین کند.
با چنین سابقه و ارتباطی طبیعی است که احمد ، برادر علی اکبر ناطق، یکی از چهره های مجلس هفتم باشد .چون با آشفته بازاری که در مجلس وجود دارد و خیل عظیم نظامیان و نمایندگان بی تجربه ، احمد ناطق گل سر سبدشان است که به مدد تجربه خود می تواند یک جریان ایجاد کند.
هر گز تبلیغات احمد ناطق برای برادرش علی اکبر ، در انتخابات ریاست جمهوری هفتاد و شش از یادم نمی رود.او در بعضی از صحبت هایش سعی داشت تا با به میان کشیدن بحث های ناسیونالیستی رای مردم مازندران را قبضه کند .در این راه حتی از تشبیه برادرش به رضا خان هیچ ابایی نداشت و او را با رضا خان که مازندرانی و اهل آلاشت سوادکوه بود، مقایسه می کرد. از سختی های خود و برادرش می گفت و می گفت که من و برادرم آنقدر با انگشت شصت پنیر را روی نان فشار دادیم که سطح انگشت متورم شده بود.تبلیغ او برای برادرش به قدری مزخرف و مذبوحانه بود که ستاد انتخاباتی خاتمی در بعضی شهر ها سخنرانی های احمد ناطق را تکثیر و بین مردم توزیع می کردند.
چند روز قبل خبری در مورد احمد ناطق خواندم.احمد ناطق نوری ،در انتخابات فدراسیون بوکس به ریاست این فدراسیون انتخاب شد.البته اشتباه نکنید.ایشان پانزده سال بود که رئیس این فدراسیون بودند و برای یک دوره چهار ساله دیگر هم رای آورد و توانست این صندلی ریاست را هم حفظ کند.فدراسیونی که با وجود تمام علاقمندان به این ورزش ، هنوز نمی تواند مسابقاتش را از تلویزیون رسمی پخش کند.
احمد ناطق نوری ، نماینده مادام العمر نور و محمود آباد و همچنین رئیس مادام العمر فدراسیون بکس،از معدود مدیران است که واقعا صندلی ریاست که به کسی رحم نمی کند ، فعلا به او وفا کرده است. ولی سر این وفاداری چیست؟



| هادی | 5:14 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.