کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



فارغ‌التحصیل

این روز‌ها مشغول طی کردن مراحل مختلف کار‌های فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بودم. کاری که مانند هر کار اداری دیگری در ایران چند هفته طول کشید. بیش از بیست امضا و حساب و کتاب‌های مالی این روند را طولانی‌تر می‌کرد. یک روز اینآقا نبود تا امضا کند، روز دیگر آن خانم تا واحد‌های پاس شده را کنترل کند. دردی است که همه ما با آن آشناییم.
هر چه بود بالاخره رسما تمام شد. به هر حال چهار سال از بهترین سال‌های عمرم را در دانشگاه آزاد سپری کردم. با خوبی‌های کم ولی با ارزشش و با نا‌ملایمات بیشمارش. از د.زماانی که تساوی و حق را باور کرده بودم و به دنبال مجوز یک تشکل دانشجویی با دوستان بودیم. دوستانی که در این راه به قدری سرخورده شدند که دیگر حتی سراغ فعالیت‌های مدنی خارج از دانشگاه نرفتند. بعد هم که پی مجوز انتشار یک نشریه دانشجویی افتادم. چیزی که تقریبا دو سال پایانی تحصیلم را به خود اختصاص داد اما در نهایت مجوز ندادند. بماند چه گذشت در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و کسانی که در جلسه مخالفت می‌کردند و خارج از جلسه منت می‌گذاشتند که ما حامی تو بودیم. شاید روزی خاطرات آن را نوشتم تا بخوانید. موقع جمع کردن امضا حلیت برای فارغ التحصیلی سراغ معاون آموزشی رفتم که انصافا بسیار کمکم کردند، گلایه کردم که چرا به من مجوز ندادید، به شوخی یا جدی گفت: تو اگه مجوز نشریه داشته باشی سرت رو به باد میدی.
سعی می‌کنم در یکی از نوشته‌های بعدی مشکلات دانشگاه آزاد را مطرح کنم. تا حداقل در جایی برای خودم ثبت شود.
حالا من یک فارغ التحصیل هستم.
* * *
امشب، شب نوزدهم ماه رمضان است. شب قدر. قدرش بدانیم.

| هادی | 10:50 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.