کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



اول مهر

فردا اول مهر است.چند سالی می شود که صبح اول مهر دیگر با عجله از خواب بیدار نمی شم و می خوابم.یادش بخیر .اون دلشوره ای که همیشه همین موقع سال داشتم با بوی لباس و کفش و لوازم التحریر نو که قاطی می شد وای که چه معجونی بود.البته یادم نمی آد که بخاطر دوری از مادر و پدر گریه کرده باشم .ولی چون از سرویس مدرسه استفاده می کردم همیشه یه چند ساعتی زودتر باید سر خیابون منتظر می موندم.به هر حال فردا اول مهره و من باز خونه هستم .کلاسهای دانشگاه هم که خودتون وضعش رو تو این موقع سال بهتر می دونین.

توجه-تا اطلاع ثانوی من امروزم

اخبار جدید سایت امروز

اقدامات مجلس آبادگر صدای شیخ قدرت را هم در آورد
قدرت الله عليخاني عضو هيأت رئيسه فراكسيون خط امام گفت: نمي‌دانم مجلس به كجا مي‌رود و چه مي‌كند. در آستانه سفر رئيس جمهوري به تركيه در رابطه با دو قرارداد كه اصل سفر را تشكيل مي‌دهد يك طرح دوفوريتي (طرح الزام دولت به اخذ مجوز از مجلس در انعقاد قرارداد با شركت‌هاي خارجي) مساله قراردادها را هوا مي كند. اكنون دولت با چه پشتوانه اي اين سفر را انجام دهد، فكر مي كنم بهتر است خاتمي سفر خود به تركيه را لغو كند.
رئیس جمهور سفر خود را لغو کند
اسماعيل گرامي مقدم نماينده بجنورد گفت: با توجه به اينكه رئيس جمهور در برنامه آتي خود به تركيه بايستي به بررسي و نهايتا عقد قرارداد در خصوص پروژه فاز دوم مخابراتي و حمل و نقل هوايي كشور بپردازد عملاً با تصويب اين گونه طرح ها دولت بايستي در هر اقدامي براي انعقاد قرارداد نظر مجلس را جويا شود. آوردن اين طرح ها آن هم به قيد دو فوريت قطعا وجهه اركان نظام در انظار بين المللي را خدشه دار مي كند. پيشنهاد من اين است كه رئيس جمهور به عنوان رئيس دولت و مسئول اجرايي كشور وقتي پشتوانه قانوني محكمي ندارد اينگونه سفرها را لغو كند.
خشم کیهان از سخان رمضانزاده
كيهان نوشت، نمايندگان مجلس، موضع‌گيري‌هاي زنجيره‌اي سخنگوي دولت عليه مجلس هفتم و تلاش وي براي سياه نمايي عليه دوره جديد مجلس را بي‌اهميت دانستند. در پي اقدام مكرر رمضان‌زاده به اختصاص ساعت‌ها وقت سخنگوي دولت براي واكنش نشان دادن به اظهارات شخصي يكي دو نماينده مجلس، خبرنگار ما ديدگاه چند تن از نمايندگان را در اين زمينه جويا شد. اين نمايندگان اظهار داشتند وي جز تلف كردن فرصت دولت و معطل كردن خودش، چيزي گيرش نمي‌آيد! يكي از نمايندگان تاكيد كرد: اگر سخنگوي دولت همينطور سرگرم حرف زدن ديدگاههاي شخصي نمايندگان راجع به مسايل مختلف باشد – خصوصا اينكه اثري هم در افكار عمومي ندارد- به نفع ماست. چون مردم در دراز مدت عملكرد مجلس را با ادعاهاي ساختگي و اظهارات كاملا حزبي رمضان‌زاده عليه مجلس مقايسه مي‌كنند و به آساني در مورد آن نتيجه گيري خواهند كرد. وي البته ابراز نگراني كرد، بعيد نيست كساني متوجه تفاوت رمضان زاده با دولت ايران نشوند و رفتار وي را به حساب دولت بگذارند!
زمینه سازی روزنامه جمهوری اسلامی برای بسته تر شدن فضای کشور
جمهوري اسلامي در سرمقاله امروز خود با بيان اينكه امروز جامعه اي كه براي اهل ديانت و فرهنگ و اخلاق باشد،‌كاملا ناامن است و امنيت كامل براي اهل فساد و هرزگي و تجاوز به ناموس و استهزاكنندگان احكام خدا، برقرار است، از عدم برخورد با مفاسد اجتماعي انتقاد و آورده است: متاسفانه تصميم سازان خودي، يك روز به بهانه انتخابات، يك روز به بهانه فلان مشكل خارجي و يك روز هم به ملاحظه فلان فرد يا جمع و جناح، همواره مانع برخوردهاي قانوني با عناصر فاسد مي شوند و اين عملكرد غيرقابل توجيه آنها راه را براي گستاخ‌تر شدن عناصر فاسد و مفسد هموارتر مي‌كند. در ادامه با اشاره به اينكه مردم براي مبارزه با تهاجم فرهنگي به مجلس هفتم اميد بسته‌اند، تاكيد كرده است:‌به نمايندگان ارزشي و با اخلاص مجلس نيز اين توصيه را داريم كه فريب چند عنصر بازيگر كه در درون مجلس همواره با توجيهات و بهانه تراشي ها مانع تحركات مفيد ديگران مي‌شوند تا اهداف سياسي و اغراض جناحي خود را تأمين نمايند را نخوريد.این روزنامه در مطلب دیگری درستون جهت اطلاع خود مدعی شد، بي توجهي مسئولان فرهنگي سيرجان به اعتراضات مردمي در اين شهر موجب انتشار بيانيه اي در اعتراض به برگزاري كنسرت هاي متعدد موسيقي شد. شماري از جوانان سيرجاني در اعتراض به برگزاري اين كنسرت موسيقي چند روز قبل هم در مقابل اداره ارشاد اين شهرستان تجمع كردند.
پاسخ میرحسین موسوی منفی نیست
واقفي، رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد گفت: رايزني‌ها و گفتگوها، دال بر اين است كه جواب ميرحسين موسوي براي حضور در انتخابات، منفي نيست.
حضور لاریجانی و آشکار شدنجنگ قدرت در محافظه کاران
روزنامه اعتماد با بيان اينكه منابع آگاه از حضور علي لاريجاني رئيس سابق صداوسيما به عنوان يكي از كانديداهاي دوره نهم رياست جمهوري خبر مي دهند، آورده است: حضور لاريجاني در كنار علي اكبر ولايتي ديگر نامزد محافظه كاران، بيانگر شدت يافتن اختلافات در جناح راست بر سر انتخابات رياست جمهوري است. پافشاري بخشي از جناح راست از يكسو و جدايي مؤتلفه از سوي ديگر، بيانگر آن است كه شكاف‌ها در اردوگاه محافظه كاران بر سر به دست گرفتن صندلي رياست جمهوري آغاز شده، شكافي كه حاصل جنگ قدرت براي تصدي يك صندلي و تلاش براي تحقق روياهاي از دست رفته است.
اقدام رئیس جمهور برای پيگيري برخوردهاي اخير با مسئولان خانه سينما و وبلاگ نويسان و كادرهاي فني سايت‌هاي اينترنتي
محمد علي ابطحي هنگام خروج از صحن علني مجلس گفت: دو نفر از طرف رئيس جمهوري مأمور پيگيري برخوردهاي اخير با مسئولان خانه سينما و وبلاگ نويسان و كادرهاي فني سايت‌هاي اينترنتي شدند. اين گونه برخوردها با هنرمندان و سينماگران هنر اول كشور را دچار مشكل مي كند.
دستور کیهان به آبادگران
كيهان نوشت در خصوص مسائل انرژي اتمي و آژانس دولت و مجلس هر يك وظيفه اي دارند. با توجه به هشدارهاي كيهان و اثبات آنها در سالهاي گذشته، مجلس به سرعت تمامي موافقت نامه‌ها با آژانس را لغو كند و دولت نيز سطح روابط خود با سه كشور اروپايي از سفير به كاردار تنزل دهد. دير زماني نخواهد پاييد كه با التماس باز خواهند گشت.


* * *
پوشش خبری


ما از هزاران پنجره سخن می گوییم؛ ابراهیم نبوی
ما هزاران روزنامه‌ایم؛ ابراهیم نبوی
سایت امروز مجددا به راه افتاد
بازتاب در روزنامه جمهوری اسلامی
پیشنهاد جدید درخشان-اندر باب امروز بودن
ادامه استقبال از امروز
فعالان سياسي و مطبوعاتي ایران آزادی وبلاگ نویسان را خوستار شدند
پوشش خبری بی بی سی از اعتراض وبلاگ نویسان
وب نوشت آقای ابطحی و مبارزه وبلاگ نویسان برای آزادی
شما برديد، به خواب مي رويم، ايرج گلفام
کاغذ دیوار وبلاگهای متحصن
یک وبلاگ امریکایی که امروز شد
پیام قدردانی دست اندرکاران سایت امروز از وبلاگ نویسان
انعكاس خبر تغيير نام وبلاگها به امروز

| هادی | 6:43 PM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.