کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



امروز

سردار رحيم صفوي: نامه نمایندگان مجلس قبل نمونه اي از ديدگاه هاي جريان هاي استحاله شده است
سردار رحيم صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: با آشكار شدن تهديدهاي نظامي احتمالي آمريكا سياست كلي نظام توسط مقام رهبري مبني بر ايستادگي ملت ايران در برابر هر نوع تهديد اعلام شد اما بعضي از گروه هاي سياسي خود را به جامعه القا مي‌كردند كه در مقابل آمريكا نمي‌توان ايستاد و بيانيه معروف استراتژي بازدارندگي سياسي و بيانيه نمايندگان مجلس قبل به رهبر معظم انقلاب كه از ايشان خواسته بودند كه همانند حضرت امام جام زهري را بنوشد تا كشور اشغال نشود نمونه اي از ديدگاه هاي منصرف جريان هاي استحاله شده است.
رسوائی هاوائی وحیثیت قوه قضائیه
اخذ مدرك از شعبه دانشگاه هاوايي درتهران توسط بسياري از مسئولان قوه قضائيه، از جمله مديركل دادگستري تهران به اندك حيثيت اين قوه لطمات زيادي وارد كرده است.
قاب عکس های سه گانه در قوه قضائیه
پس از انتصاب آقاي هاشمي شاهرودي به سمت رئيس قوه قضائيه، در بسياري از مراكز قضايي سه تصوير رهبر فقيد انقلاب، مقام رهبري و رئيس قوه قضائيه نصب شده است. اين اقدام بي‌سابقه، ابهامات زيادي را ايجاد كرده است. با وجود اين صداوسيما هر از چندي اين صحنه را به مناسبتي نمايش مي‌دهد.

آیا یک روحانی جای حداد را می گیرد؟
نطق راهیافته بوشهر در انتقاد به ضعف رياست آقاي حدادعادل و پيشنهاد تعيين يك شيخ (روحاني) به عنوان رئيس مجلس هفتم در سال آينده وضعيت آشفته مجلس را آشكار كرد. هفته پيش روزنامه جمهوري اسلامي نيز مديريت مجلس هفتم و شخص آقاي حدادعادل را ضعيف خواند. رفتار چهار ماهه مجلس هفتم موجب شده است كه مشروعيت مجلس به كمترين ميزان خود در بيست و پنج سال گذشته برسد.
اقدامات جدید محافظه کاران برای منصرف کردن میر حسین موسوی
اعتراض به بازداشت مسئولان خانه سينما، وبلاگ نويسان و همكاران سايت هاي امروز و رويداد همچنان ادامه دارد. اين در حالي است كه مقامات قضايي كشور بدون احساس مسئوليت به اقدامات غيرقانوني خود ادامه مي دهند. يك صاحب نظر سياسي در اين زمينه به سايت امروز گفت به نظر مي‌رسد اين اقدامات براي منصرف كردن مهندس موسوي از كانديداتوري صورت مي گيرد و اينكه ثابت كنند حرف اول را در كشور محافظه كاران مي‌زنند نه راي ملت.
نگرانی مصباح از وضع اخلاقی طلاب
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: برخى همان حرف هاى ابوالحسن بنى صدر رئيس جمهورى مخلوع و مطالبى كه در روزنامه انقلاب اسلامى آن زمان منتشر شده بود را دوباره مطرح كردند و با پوششى از شعارهاى كمابيش اسلامى و انسانى آن حركت را دنبال نمودند. محمدتقى مصباح يزدى كه در جمع شركت كنندگان در دومين گردهمايى سراسرى دانشجويان و طلاب حزب موتلفه اسلامى استان تهران سخن مى گفت، افزود: بعد از رحلت امام خمينى(ره) افرادى فرصت را براى رسيدن به اغراض نامبارك خود مناسب ديدند.
وی ر ادامه با اشاره به وضعیت اخلاقی طلاب گفت: اگر فقط جامعه طلبه ها را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که وضعیت اخلاقی ومعنوی طلاب نیز نگران کننده است...وکسانی که باید نجان دهنده دیگران باشند...متاسفانه این صلاحیت را ندارند.
انتقاد بی سابقه بازتاب از دفتر رهبر
سايت بازتاب وابسته به آقاي محسن رضايي از مسئولان دفتر رهبري انتقاد كرد كه چرا حيثيت رهبري را مانند انتخابات سال 76 به يك نامزد (آقاي ولايتي) گره زده اند و سعي در تبليغ وي به عنوان كانديداي مورد نظر رهبري مي كنند. اشاره اين سايت به ديدار مسئولان اقتصادي كشورهاي اسلامي با رهبري بود كه به مراسم تبليغ آقاي ولايتي تبديل شد. اين براي نخستين بار است كه سايت بازتاب چنين آشكارا به دفتر رهبري انتقاد مي كند.
دانشگاه امام حسين از دانشجويان انگشت نگاری ميکند
پيک ايران : در اقدامي تازه مسئولين دانشگاه امام حسين وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دانشجويان ورودي سراسري خود ( وابسته به وزارت علوم ) اقدام به انگشت نگاري و گرفتن تعهد نمودند. در اين تعهد نامه که دانشجويان ملزم به انگشت زدن در زير آن شدند از دانشجويان خواسته شده بود تا مواردي را مانند ايمان بخدا!!! نپوشيدن پيراهن آستين کوتاه و نزدن روغن به موي سر و... رعايت نمايند . در غير اين صورت اخراج مي گردند!!! به همين سادگي ....
بنا به اطلاعيه اي که از سوي تعدادي از دانشجويان صادر شده از تمام دانشجويان معترض دعوت مي گرديده تا در تاريخ شنبه 4 مهر ماه ساعت 5 بعد از ظهر در ميدان نوبنياد حضور يافته و اعتراض خود را به گوش مردم برسانند .
فتوی یک آبادگر!
به نوشته اميد جوان يك راهیافته آبادگر مجلس هفتم در برنامه راه زندگي كه پنج شنبه ها از شبكه سوم سيما پخش مي شود در پاسخ به سئوال خانمي كه پرسيده بود، شوهرم به من مي گويد هنگامي كه از خانه بيرون مي روي بايد آرايش كني،‌گفت: ايرادي ندارد شما با حفظ موازين شرعي در خارج از منزل آرايش كنيد و آراسته بيرون بياييد.

* * *

شارع دو: مقدمه‌ای برای طرح اینترانت داخلی؟
ما از هزاران پنجره سخن می گوییم؛ ابراهیم نبوی
ما هزاران روزنامه‌ایم؛ ابراهیم نبوی
سایت امروز مجددا به راه افتاد

| هادی | 6:59 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.