کـومـه [code:1]
[/code:1] [code:1][/code:1]

کـومـه

<وب نویسه هایی از فرهنگ, سیاست و اجتماع>

خانه    | پست خونه   |   | XML    |



احمدی‌نژاد و جهان بدون صهیونیسم

از صحبت‌های احمدی‌نژاد در همایش جهان بدون صهیونیسم پنج روز گذشته‌ است اما این سخنان و بازتاب‌هایش هنوز از توجه جهانیان خارج نشده است. رئیس جمهور ایران که در آن همایش از محو کردن اسرائیل از روی نقشه‌ها سخن گفته بود، علی‌رغم عکس‌العمل سریع کشور‌های غربی در روز قدس که دو روز بعد از آن سخنان بود، بار دیگر بر مواضعش تاکید کرد.
در کنار مواضع کشور‌های غربی، شورای امنیت سازمان ملل و احضار سفرای ایران در آن کشور‌ها که شامل کشور‌های دوست مانند ونزوئلا و کوبا هم می‌شد، موضع‌گیری داخلی در برابر این سخنان با تامل بیشتری صورت گرفته است. از آن‌جا که نخستین بار آرزوی محو و نابودی اسرائیل از سوی امام خمینی مطرح شده است، بسیاری از اهل سیاست ترجیح می‌دهند در لفافه این موضوع را مطرح کنند و تابوی آن را نشکنند و از جانب افراطیون به مخالفت با ایشان و مبانی انقلاب و نظام متهم نشوند. چرا که این اتهام هزینه گزافی را بر آنان تحمیل خواهد کرد. با این حال سید محمد خاتمی در سخنانی که به صورت غیر مستقیم احمدی‌نژاد را خطاب قرار می‌داد، خواستار آن شد که مسئولان در کلامشان تامل بیشتری به خرج دهند و سودای مسلمان کردن تمام جهان و تشکیل حکومت جهانی را از سر بیرون کنند و آن را به اهلش وانهند.
ایران و اسرائیل هر دو از اعضای سازمان ملل متحد هستند که تهدید هر کدام منجر به افزایش فشار جهانی بر دیگری می‌شود به خصوص ایران که در جهان هم‌پیمان قدرتمندی ندارد که بتواند به آن تکیه کند. مسئولان ایرانی در این موقعیت بایستی تصمیمی می‌گرفتند که هم اوضاع ایران در عرصه بین‌المللی از این وخیم‌تر نشود و هم این‌که پرنسیب و جایگاه خود را نزد افکار عمومی حفظ کنند. آن هم در شرایطی که از زمان در دست گیری دولت توسط احمدی نژاد کشور با بحران‌های رنگارنگی مواجه شده است و عدم تدبیر وی، بحث عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور هر چند با صدای ضعیف در بین مردم و برخی نمایندگان مجلس به میان می‌آید.
روز گذشته در ضیافت افطاری که در بیست و هفتم ماه رمضان در حضور رهبری انجام شد، رهبری به جنجال اخیر رسانه‌های غربی در مورد محو اسرائیل در صحبت‌های احمدی‌نژاد اشاره کرد و آن را خواسته ملت ایران دانست و در مجموع از رئیس جمهور حمایت تامی صورت گرفت. احمدی نژاد هم در صحبت‌هایش به صورت دیگری حرفش را تکرار کرد اما این بار به نقل از نیویورک‌تایمز در یک عقب نشینی خواستار برگزاری رفراندوم با حضور فلسطینیان شد. درخواستی که به نظر می‌رسد با ذائقه جهانی هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. به نظر نمی‌رسد با این تلاش‌ها بتوان ضربه‌ای که احمدی نژاد به سیاست خارجی زده را جبران کرد و غرب هم به سهولت تهدید ایران را فراموش نخواهد کرد.
برخی شاید با توجه به تحلیل‌های موجود،انتظار داشتند در سخنان دیروز رهبری اشاره‌ای به بی‌تدبیری احمدی‌نژاد بشود و موقعیت کنونی ایران به وی یادآورد شود و نگرانی‌ها در مورد عدم کفایتش به او منتقل شود. اما با رجوع به گذشته و روند صدور حکم عدم کفایت بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران می‌توان به این نکته پی برد که در آن زمان هم امام خمینی تا جایی که ممکن بود حمایت کاملی از بنی صدر می کردند. این نکته را می‌توان در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی دید. آن جا که با وجود صحبت‌های وی و دوستانش با امام در مورد بنی صدر، امام باز هم حمایت کاملی از رئیس جمهور به عمل می‌آوردند.
شاید از این تاریخ شاهد نظارت و کنترل بیشتری بر دولت نوپا و بی‌تجربه جدید باشیم و شاید هم کارد به استخوان برسد و فرجامی چون بنی‌صدر در انتظار احمدی‌نژاد باشد.

| هادی | 9:38 AM |

|




لینک‌آباد

این هم از خوراک یه مدت رسانه های اجنبی و استکبار و کفار. خداوند این منابع لایزال را در صحت و سلامت تا ظهور حضرت حجت و حتی در صورت تمایل بعد از آن هم حفظ کند.
جدا از این بحث‌ها فرصت طلبی رسانه‌های خارجی در این ماجرا دیدنی بود. تیتر‌های درشت و علم کردن این مسئله. این حرف‌ها برای ایرانی‌های داخل کشور اصلا عجیب نبود و سخن تازه‌ای نداشت . این کلمات و جملات رو میشه از هر کسی تو ایران شنید و میتونم به جرات بگم که کم نیستند کسانی که همینطور فکر می‌کنند.
اما سیاست خارجی عرصه دانسته‌هاست و بسیاری از مردم داده‌های درستی ندارند تا بتوانند تصمیم متناسب رو بگیرند. اضافه بر این که موقعیت فعلی کشور به خاطر انرژی هسته‌ای حساسه.حالا هزینه و نیروی انسانی فراوانی باید به رفوگری این افاضات مشغول شوند.

صحبت‌های احمدی نژاد - بازتاب‌های جهانی - شورای امنیت هم محکوم فرمودند - بیانیه وزارت خارجه - عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم در واكنش به بازتاب سخنان احمدي‌‏نژاد در همايش" جهان بدون صهيونيست" گفت:‌‏ دولت نبايد در موضع‌‏گيري‌‏هاي خود به دنيا بهانه دهد كه عرصه سياسي را عليه ما تنگ كنند. - نظرخواهی سایت بی‌بی‌سی در این مورد
نتایج این جستجوی گوگل رو ببینید
‏نامه آيت الله منتظري به معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي: از ظلمی که به شما و امثال شما در اين‏ ‏جمهوري مي‎شود احساس شرمندگي مي‎كنم

این وبلاگ رو حتما ببینید. مخصوصا در ماه رمضان که هر کلیک روی این لینک معادل یک ختم قرآنه .

| هادی | 2:25 PM |

|




درنگ

نمی‌دانم تا به حال تفنگ دست گرفته‌اید و با آن شلیک کرده‌اید یا نه. ولی اگر دوره سربازی را طی کرده باشید یا درس آمادگی دفاعی دوره راهنمایی را خوانده باشید حتما کمی با سلاح آشنایی دارید.
وقتی قصد شلیک با تفنگی دارید، بعد از این‌که خشاب‌گذاری انجام شد و تفنگ مسلح شد، باید در حالت مناسب تنفگ را به دست بگیرید. قنداق روی شانه راست، انگشت سبابه روی ماشه و نگاه به نوک مگسک زیر خال سیاه سیبل. برای شلیک معمولا چند فشنگ قلق‌گیری دارید. اما چرا قلق‌گیری؟ یکی از دلایل‌اش این است که ماشه تفنگ خلاصی دارد. یعنی در مسیر، تا رسیدن به محل شلیک کمی حرکت اضافه دارد. اما این خلاصی جالب هم هست. فرض کنید تفنگی که از این موهبت بی‌بهره است. با کوچکترین اشارتی خشم خود را شلیک می‌کند. تند مزاج است و کم تحمل. مجالی برای فکر کردن نمی‌گذارد. اما تفنگی که خلاصی دارد اجازه تامل می‌دهد. سعه صدر دارد و مهلت می‌دهد. او اول مذاکره می‌کند بعد مبارزه.
تفنگ ساخته دست بشر است. ولی آیا خوی متنوع سلاح مشابه رفتار آدمیان نیست؟

| هادی | 2:10 PM |

|




فارغ‌التحصیل

این روز‌ها مشغول طی کردن مراحل مختلف کار‌های فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بودم. کاری که مانند هر کار اداری دیگری در ایران چند هفته طول کشید. بیش از بیست امضا و حساب و کتاب‌های مالی این روند را طولانی‌تر می‌کرد. یک روز اینآقا نبود تا امضا کند، روز دیگر آن خانم تا واحد‌های پاس شده را کنترل کند. دردی است که همه ما با آن آشناییم.
هر چه بود بالاخره رسما تمام شد. به هر حال چهار سال از بهترین سال‌های عمرم را در دانشگاه آزاد سپری کردم. با خوبی‌های کم ولی با ارزشش و با نا‌ملایمات بیشمارش. از د.زماانی که تساوی و حق را باور کرده بودم و به دنبال مجوز یک تشکل دانشجویی با دوستان بودیم. دوستانی که در این راه به قدری سرخورده شدند که دیگر حتی سراغ فعالیت‌های مدنی خارج از دانشگاه نرفتند. بعد هم که پی مجوز انتشار یک نشریه دانشجویی افتادم. چیزی که تقریبا دو سال پایانی تحصیلم را به خود اختصاص داد اما در نهایت مجوز ندادند. بماند چه گذشت در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و کسانی که در جلسه مخالفت می‌کردند و خارج از جلسه منت می‌گذاشتند که ما حامی تو بودیم. شاید روزی خاطرات آن را نوشتم تا بخوانید. موقع جمع کردن امضا حلیت برای فارغ التحصیلی سراغ معاون آموزشی رفتم که انصافا بسیار کمکم کردند، گلایه کردم که چرا به من مجوز ندادید، به شوخی یا جدی گفت: تو اگه مجوز نشریه داشته باشی سرت رو به باد میدی.
سعی می‌کنم در یکی از نوشته‌های بعدی مشکلات دانشگاه آزاد را مطرح کنم. تا حداقل در جایی برای خودم ثبت شود.
حالا من یک فارغ التحصیل هستم.
* * *
امشب، شب نوزدهم ماه رمضان است. شب قدر. قدرش بدانیم.

| هادی | 10:50 AM |

|




دو نکته

اول- حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید: هر قدر پول بدهی، همان قدر آش می‌خوری. مفهومش تاکیدی است به تناسب بین تلاش و نتیجه عمل. اما ظاهرا بعضی‌ها فکر می‌کنند هر‌چه پول دارند باید بدهند و آش بخورند. حتما این روایت را هم شنیده‌اید که خواب روزه‌دار مانند عبادت است. حالا بعضی از روزه‌داران به جای این‌که به کار و زندگی خود برسند، مشغول عبادت می‌شوند. قبل از سحر، بعد از سحر که طبیعی بود، اضافه کنید کنید خواب بعد از ظهر و قبل از افطار را. یک نکته‌ای یادم آمد. اگر خواب روزه‌دار عبادت باشد پس اگر در حین خواب رویا ببیند لاجرم حکم کشف و شهود خواهد داشت؟!
ماه رمضان که می‌آید، بعضی برای این‌که از ضرر و زیان شکمی آن جلوگیری کنند، از وقت الله و اکبر اذان مغرب تا لا اله الا الله اذان صبح سعی مجدانه‌ای در لمباندن دارند و به قول مرحوم جمالزاده اهتمام وافری در صرف صیغه بَلَّعتُ به کار می‌برند. مفلوک معده این افراد که باید کاری را که در شبانه روز انجام دهد حالا باید در چند ساعت انجام دهد.

دوم- نامه احمدی‌نژاد به وزیر کشور را دیده‌اید؟ همان که دستور توقف طرح افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی را داده است. یک بخشش را با هم مرور کنیم." ماه رمضان است و یکی از اصول کاری دولت، مهرورزی و توسعه آن است ، ما به مردم عزیزمان و فهم و فرهنگ آنان اعتماد داریم و براین باوریم که خود با رعایت مقررات، مهرورزی را توسعه خواهند داد." از رئیس جمهور مهرورز می‌خواهم کمی هم حوزه اینترنت را مورد ورزیدن قرار دهند و به فهم و شعور و فرهنگ کاربران اینترنت احترام بگذارند چه ماه رمضان باشد چه نباشد و این فیلترینگ احمقانه و کور را بردارند. مسلما اگر این کار را انجام ندهند توهینی مضاعف به کاربران اینترنت کرده اند.

| هادی | 10:22 AM |

|




من و کاپشن احمدی‌نژادی

این روز‌ها کم کم تغییرات هوا محسوس‌تر می‌شود و آن هوای شبه بهاری جایش را به سرما می‌دهد. آن هم سرمایی که باید خودمان را در مقابلش بپوشانیم. قضیه لباس پوشیدن هم داستانی دارد برای خودش. هر کس سلیقه‌ای دارد. بعضی‌ها دنبال مد می‌روند و بعضی هم می‌خواهند همیشه تک باشند و منحصر به فرد. گروهی هم اصلا به این چیز‌ها توجه نمی‌کنند. حتما چشم و هم‌چشمی ها را در انتخاب نوع پوشش دیده اید. یک ماجرای جالبی هم برای من پیش آمد که برایتان تعریف می‌کنم.
فروردین همین امسال، یعنی 84، وقتی که هوا نه آنقدر سرد بود که با کاپشن‌های ضخیم بیرون بیاییم و نه آنقدر گرم که بدون آن و یا به قولی هوا برزخی بود، رفتم و بعد از دیدن چند مدل کاپشن بهارانه، یکی را خریدم و پوشیدم. انتخاب خوبی بود. هم از رنگش خوشم آمده بود و هم از طرحش. هوا که گرم‌تر شد این را گذاشتم کنار تا به وقتش بپوشم. گذشت تا این که این برزخی دوم از راه رسید و موسم پوشیدن همان لباس. لباس را از جایش درآوردم. اما این بار مردد.
حتما رئیس جمهور جدیدمان را دیده‌اید. همان که کاپشن و کفشش معروف است و سعی دارد در پوشیدن کاپشن خودش را رجایی دوران بنامد. به هر صورت من الآن کاپشنی دارم که از نظر طرح به کاپشن‌های مدل احمدی‌نژادی می‌ماند. آن زمانی که من این را خریدم اصلا احمدی‌نژاد صحبتش هم نبود و بیشتر به مزاحی می‌مانست که رئیس جمهور شود. خلاصه دست و دلم می‌لرزید که کاپشنم را از گنجه بیرون بیاورم. شد تف سربالا. یا به قولی مار از پونه بدش می‌آمد، در خانه‌اش سبز شد. هر جا می‌روم دوستان و آشنایان پشت‌بند فامیلی من یک نژاد هم می‌اندازند.
الآن دو راه بیشتر ندارم. یا این‌که سرما را تحمل کنم و یا این‌که کاپشنم را بپوشم و به جای سرما متلک‌های دوستان را تحمل کنم.

| هادی | 10:39 AM |

|




روز بتن

امروز، 16 مهر ماه، روز بتن نامیده شده است. بتن(به کسر با) مخلوطی است که از ترکیب آب، سیمان و مصالح سنگی تهیه می‌شود. البته این همه‌اش نیست. گاهی مواد افزودنی هم اضافه می‌کنند تا خاصیت‌هایش را تغییر دهند. به هر صورت این ماده ای که در چند ساعت اول نرم و شکل پذیر و حتی سیال است، بعد از فرآیند گیرش چنان سخت می‌شود که از آن برای ساختن برج‌ها و سازه‌های با اهمیت زیاد استفاده می‌شود. عمرش هم بسیار زیاد است طوری که چند نسل از سازندگان‌اش می‌توانند از آن استفاده کنند.
همانطور که سیمان، صالح سنگی و افزودنی‌های بتن گوناگونند، در نتیجه باعث می‌شوند بتن هم با کیفیت و خواص مختلف تولید شود که هر کدام کاربری خاص خود را دارند. بتن غلتکی( برای راه‌سازی و سد سازی)، بتن خود متراکم، بتن با مقاومت بالا، شاتکریت نمونه‌هایی از انواع بتن هستند. علم تکنولوژی بتن با توجه به متنوع بودن مواد تشکیل دهنده‌اش همواره در حال پیشرفت است.
برای ساختن بتن خوب باید پارامتر‌های زیادی را در نظر گرفت مانند: نسبت آب به سیمان، دانه بندی مصالح سنگی، اسلامپ بتن، کارآیی بتن و ... . اما از آن‌جا که بعضی از پیمانکاران و کارفرما‌ها کم طاقت اند، توجهی به این‌ها نمی کنند و بتن را مانند ملات آجرچینی تهیه می‌کنند. در نتیجه مقاومت بتن حداقل سه برابر کمتر می‌شود. بهتر است در سازه‌ها از بتن آماده استفاده شود که در کارگاه‌های مجهز تحت نظر مهندس و تکنسین مجرب ساخته شده باشد. اگر بتوان این فرهنگ را جا انداخت قطعا دیگر شاهد خسارات آنچنانی ناشی از زلزله در سازه‌های بتنی نخواهیم بود. البته بیشتر در سازه‌های مهم و پروژه‌های دولتی از این امکانات استفاده می‌کنند. سازمان نظام مهندسی باید ظوابطی وضع کند تا مهندسین ناظر و مجری و همچنین پیمانکاران موظف به استفاده از بتن آماده در ساختمان شوند.

این هم ادای دین به علم مهندسی عمران. بالاخره خواننده این وبلاگ باید متوجه شود که نویسنده‌اش یک مهندس عمران تازه فارغ‌التحصیل است.

گزارش روز بتن به روایت فارس نیوز - پايگاه اطلاع‌رساني شهرسازي و معماري
سایت انجمن بتن ایرانسایت سومین بزرگداشت روز ملی بتن

بتن ايران، يك پنجاهم استاندارد
پيامدهاي منفي توليد بتن غير استاندارد

| هادی | 4:02 PM |

|




رمضان در باور توده‌ها

هنگامی اسلام وارد ایران شد، مانند هر عقیده‌ای با مردمان این سرزمین درآمیخت و فرهنگ خود را شکل داد. همین اسلام به کشور‌های دیگر نظیر هند رفت و در آنجا رنگ و بوی هندی گرفت. آمیختن با فرهنگ ساکنان آن منطقه نه در اصول، بلکه در فروع چیز‌هایی افزود که امروز ما بخشی از آن را فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می‌خوانیم. در این میان هم خرافه یافت می‌شود و هم حقیقت.
برای ما ساکنان امروز ایران که می‌خواهیم کردار و رفتاری عقلانی داشته باشیم، اما خالی از لطف نخواهد بود که از آداب و رسوم پدران خویش مطلع باشیم. در زمینه رسومات کهن ایران کتاب‌های زیادی نوشته شد. هر چند باز هم می طلبد تا در این زمینه کار شود. یکی از این کتاب‌های گران‌بها، کتاب کوچه و داستان‌های آن است که احمد شاملو به ریاضت و سختی آن را انجام داد هر چند تمام مجلدات و مدخل‌های آن هنوز چاپ نشده است. از این کتاب قسمت‌هایی که در ارتباط با آداب ماه رمضان و افطار است را برگزیدم تا با هم مرور کنیم.
در باور‌های عامه مردم در مورد افطار چنین آمده است:
ثواب افطار کردن با نان جو و پیاز چند برابر است. همچنین افطار کردن با نان و خرما، و از آن پر ثواب‌تر، نان جو و سرکهاست که افطاری شاه مردان علی بود.
سفره افطار را اگر زودتر از موقع پهن کنند ثوابش دو برابر است.
جای سفره افطار، روی بال فرشته‌ها است. پس هر‌چه زود‌تر دورش جمع شوند پسندیده‌تر است، چرا که فرشته‌ها زودتر آسوده می‌شوند.
اگر وقت افطار بگذرد و افطار نکنند، روزه نصیب شیطان می‌شود.
اگر کسی خواب ببیند که در ماه رمضان افطار کرد، اندر تاویل آن خلاف کرده‌اند: جماعتی گفته‌اند که دلالت کند که ناگاه رزقی به بیننده رسد، و بعضی گفته‌اند که دلیل سفر باشد اندر رضای حق
توپ افطار: لحظه دقیق ختم روزه و هنگام افطار.
شلیک توپی که در ایم روزه‌داری، با آن، در شهر‌ها ساعت افطار را به آگاهی روزه‌داران می‌رسانند. این توپ در سراسر ایام رمضان یک بار هم سحرگاه، برای اعلام شروع روزه‌داری شلیک می‌شود که بدان توپ سحر می‌گویند.

| هادی | 12:10 PM |

|




ماه رحمت

انگار منتظر بهانه بودم. منتظر بودم تا بیاید. مثل آدمی که چشم‌هایش دودو می‌زند و گوشه‌ای نشسته به در نگاه می‌کند تا بلکه منتظَرش برسد.
ماه رمضان نزدیک شد. با این که هر سال تکرار می‌شود اما باز هم تازگی خودش را دارد. اصلا برای من یادآور روزهای گذشته هم است. سحر بیدارشدن‌هایش، سحری خوردن‌هایش، کمی گرسنگی و ضعف و پایان یک روز روزه که با ربنای زیبای استاد شجریان، سر سفره افطار می‌نشینیم. دعا‌هایش را بگو. یا علی و یا عظیم اش که هنوز در گوشم می‌پیچد. ماهی که می‌گویند در‌های رحمت الهی به روی انسان گشوده می‌شود. ماهی که فرصت عبد بودن و بندگی کردن بیشتر از گذشته به دست می‌آید.
خدایا ممنونم که به من فرصت دوباره تجربه رمضانی دیگر را دادی.

این نوشته راسال قبل هم در وبلاگم گذاشتم. خواندن دوباره اش خالی از لطف نیست. بخشی از کتاب کشف الاسرار
قوله تعالی یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام به زبان اشارت و بیان حکمت می فرماید ای شما که مومنانید روزه بر شما نبشته شد از آن نبشته شد که همه میهمان حق خواهید بود ، فردا در بهشت خواهد تا میهمانان گرسنه به مهمانی روند کهکریمان چون کسی را به مهمانی برند دوست دارند که مهمان گرسنه باشد تا ضیافت به دل مهمانان شیرین تر بود.
.................
شهر رمضان ...الآیه ای اتاکم شهر رمضان . می فرماید اینک ماه رمضان اقبال کرد بر دوستان.ماهی که هم بشوید و هم بسوزد.بشوید به آب توبه دلهای مجرمان ،بسوزد به آتش گرسنگی تنهای بندگان . اشتقاق رمضان از رمضا است یا از رمض . اگر از رمضا است آن سنگ گرم باشد که هر چه بر آن نهند بسوزد و اگر از رمض است باران باشد که به هر چه رسد آن را بشوید.مصطفی (ص)را پرسیدند رمضان چه باشد ؟ فرمود :ارمض الله فیه ذنوب المومنین غفرها لهم

پ.ن. ظاهرا معلوم نیست روز اول ماه رمضان چهارشنبه است یا پنج‌شنبه. از من می‌شنوید یک روز به استقبال بروید. ضرر ندارد. اخبار مربوط به رویت هلال ماه رمضان (سایت انتخاب- خبرگزاری فارس)

| هادی | 9:33 AM |

|




لینک‌آباد

این لینک هم چیز خوبیست. دوستان وبلاگ نویس معمولا در ساید بلاگشان قسمتی به اسم لینکستان و چیز‌هایی شبیه به این دارند که یک سری از مطالب رو لینک می‌کنند تا پیشنهاد خواندنش را به خوانندگانشان می‌دهند. کومه من کهبه دلایل مختلف همچین چیزی ندارد. پس هر چند وقت یک بار یک پست به نام لینک‌آباد می‌گذارم تا استفاده کنید.

این روز‌ها کنگره مشارکت توجه خیلی‌ها رو جذب کرده. هم مخالفان این حزب هم موافقانش. کنگره تموم شد. طرح سازمان جوانان مشارکت رای نیاورد.(گویا- شرق‌آنلاین) همزمان با این کنگره رئیس شاخه مشارکت استان مرکزی به مان علت قدیمی تشویش اذهان عموم، به دادگاه احضار شد. راستی امسال کنگره مشارکت یک قدم به زندان اوین نزدیک‌تر شد.امیدوارم که کنگره‌های بعدی نزدیکتر به اوین نشه. الپر هم یه گزارش گونه‌ای نوشته. ای‌کاش مداوم بود. توجه رسانه‌های محافظه کار هم جالب بود. گزارش سایت انتخاب رو بخونید. روزنامه کیهان هم عکس حجاریان رو تو صفحه اول روی صندلی‌های خالی کارکرده تا نشون بده که تنهاست. فکر می‌کنم خود حجاریان هرگز به مخیله‌اش خطور هم نمی‌کرد که عکسش تمام قد تو کیهان اون‌ هم رنگی تو صفحه اول چاپ بشه. در مجموع سعی در بزرگنمایی ضعف‌ها دارند.
چه می‌کنه این دو در دو. یک سایت خوب برای همه اون‌هایی که شش‌ماهه به دنیا اومدن و همه‌چیز رو با هم می خوان. بسی کیفور گشتیم.
شرق‌انلاین هم راه افتاد.البته مستقل از آدرس قبلی روزنامه.
احمدی‌نژاد سه گونی نامه از قم به تهران آورد. البته جسارت به ساحت رئیس جمهور 17 میلیونی نشه. ایشون پست‌چی نیستند. حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به قم رو بخونید.

این مطلبی که الآن می‌خوام بگم لینک نداره یعنی من جایی ندیدم. وزیر جدید ارشاد در اولین جلسه با مدیران کل استان‌ها که همه‌شان بازمانده دولت خاتمی و وزارت مسجد جامعی بودند، به هر کدام یک دقیقه وقت داد تا خوشان را معرفی کنند. بعضی‌ها فقط نام خود را گفتند و بعضی از مدیران پاچه‌خوار، نه تنها یادی از وزیر و رئیس جمهور قبلی نکردند، بلکه حتی آن را تخطئه کردند. به جز چند مدیر بقیه حرفی از سیستم قبلی نیاوردند و یا اگر هم چیزی گفتند فقط انتقاد بود. صفار هرندی هم به اینها دلگرمی داد و گفت که بروید کار کنید. گفت که نیازی نیست تئاتری برگزار بشود که به طور میانگین 40 نفر تماشاگر دارد. اگر هم بنا به اجرای تئاتر است باید شبیه سریال شب دهم باشد. وزیر جدید تاکید کرد اگر ماجرایی مانند جشنواره ایران زمین اتفاق افتاد، آن مدیر خودش استعفا بدهد و برود.

| هادی | 11:36 AM |

|




:لینک دوستان:


.:: تیتر آخرین اخبار ::.